petek, 16. januar 2015

Pirin kruh z orehi

Prijatelji, znanci me sprašujejo, zakaj objavljam samo sladke recepte iz svojega repertoarja, kar je čisto fino, ampak..

Kuham vsak dan. Ja, res je, vsak dan. To pomeni, da dnevno kuham kosilo in še pečem oz. eksperimentiram s sladkim, slanim. Pri tem neznansko uživam in nič mi ni težko. Kuhinja je moja delavnica, pisarna, lepo opremljena soba kjer mi oljčni les, steklo in drobne srebrno zlate ploščice pomagajo pri ustvarjanju jedi fantastičnega okusa. Unikat po moji meri.

Kaj je že s prijatelji, pa slanim..?

Aja,..kaj pa je z idejami za slane prigrizke, pa predjedi, pa kosila ali večerje? Ok, sem si rekla. Pa naredimo  poizkus..sladko vs. slano, pa da vidim kaj bo imelo več ogledov. Med pretežno sladkimi recepti bom objavila tudi meni najljubše.
In sem se pripravila...

Prvi je pirin kruh z orehi. Ravno pravi prehod iz sladkega v slano in obratno. Kruh lahko kombiniramo s slanim in sladkim, med peko ali pa ko je že pečen. Pripravila sem recept za kruh z orehi, ki je nevtralna  različica svoje sladke, kjer poleg orehov v testo dodamo še datlje, mandeljne, rozine, suhe brusnice in murve…in dobimo zdrav, okusen sadni kruh.


500 g pirine polnozrnate moke (Mlin Rangus)
0,5 l mineralne vode
1 zravnana čajna žlička sode bikarbone
2 jedilni žlici oljčnega olja
sol
2 pesti orehovih jedrc



V skledo presejemo moko, dodamo sodo bikarbono, sol in orehe ter premešamo. Suhim sestavinam dodamo mineralno vodo in oljčno olje in vse skupaj zmešamo v homogeno zmes. Zmešamo s kuhalnico, lahko pa si pomagamo z mešalnikom. Testo je hitro pripravljeno.




V podolgovat pekač za peko kruha položimo peki papir, vanj zlijemo testo in damo v že ogreto pečico na 190 stopinj za 40 min. 



Pečem v navadni pečici, pri ventilatorski segrejem na 170 stopinj in pečem malo dlje. Kako vidimo, da je pečeno? S kovinsko ali leseno paličico  zabodemo v sredino, ko jo potegnemo ven ne sme biti na paličici nič testa.
Počakamo cca 15 min, nato kruh vzamemo iz pekača in do konca ohladimo na rešetki.

Simpl k pasulj , narejeno doma,  zdravo in okusno.






2 komentarja:

  1. Kruh sem postregla z maslom in marmelado za popoldansko malico. Na koncu smo jedli samega, tako je dober. Recept mi je všeč tudi, ker sem malo "pospravila" shrambo. Notri sem dala raznorazne oreške, ki so mi ostali.

    OdgovoriIzbriši