četrtek, 2. julij 2015

Falafli z jogurtovo omako in pita kruhom

Že kar nekaj časa me vsakič, ko odprem »špajza« omaro gleda ena vrečka čičerike in mi zbuja slabo vest, zakaj je ne namočim, pa skuham, pa kaj pripravim iz nje… V glavnem, danes je pravi dan, da to moledovanje  izkoristim in se lotim nečesa slastnega, kar nisem že dolgo časa pripravila.

Noro so mi zadišali falafli, nazadnje sem jih jedla na eni zakuski…ne, lažem, na Trubarjevi. 

Kakorkoli, čas je, da ugledajo luč v moji novi kuhinji :)
Zraven sem pripravila še nekvašen pita kruh, lahko pa je tudi oz. največkrat kvašen. Falafle pogosto postrežejo s humusom, to je namaz iz čičerike, tahinija in začimb, ki sem se mu tokrat izognila, sem pa pripravila jogurtovo omako in domačo zeleno solatko. Njami :)




Pa se lotimo:

250 g suhe čičerike
1 srednje velika čebula
3 stroki mladega domačega česna
1 mala žlica mlete kumine
1 mala žlica sladke rdeče paprike
kajenski poper po okusu
šopek svežega peteršilja (cca 5 vejic)
ščep soli
1 jedilna žlica vode
1 jedilna žlica moke


500 g moke
voda
sol


2 lončka grškega jogurta
2 stroka mladega česna
malo peteršilja
ščep soli


Najprej pripravimo testo za pita kruh. To je običajno vlečeno testo, se pravi, moko zmešamo s soljo in toliko vode, da dobimo lepo, homogeno, nelepljivo testo. Pokrijemo ga s folijo in ga pustimo počivati.





Jogurta zmešamo z naribanim česnom, soljo in drobno nasekljanim peteršiljem, posodo pokrijemo s folijo in shranimo v hladilnik.

Suho čičeriko namočimo čez noč. Jaz sem jo malo pokuhala, kljub temu, da se falafli delajo iz nekuhane, ampak le namočene in zmlete čičerike. V glavnem, čičerika mora biti zmehčana, da jo lahko na fino zmiksamo v močnem mešalniku skupaj s čebulo, česnom, kumino, rdečo papriko, poprom, soljo in peteršiljem v homogeno, gladko maso. Tej masi dodamo vodo in moko (oz. po potrebi, odvisno od vlažnosti čičerike) in premešamo. 





Struktura mase mora biti takšna, da lahko iz nje oblikujemo polpetke, ki jih spečemo v vročem olju do hrustljavo zlato rjave barve.
V ponev ne damo preveč polpetov hkrati, sicer končni rezultat ne bo zadovoljiv.




Med tem ko se naši falafli veselo pečejo, pripravimo pita kruhke.

Testo razdelimo na več manjših kroglic, vsako posebej pa na pomokani površini na tanko razvaljamo.





Pečemo jih na razbeljeni ponvi, BREZ maščobe. 





Ko se začnejo delati mehurčki, kruh obrnemo in ga hitro popečemo še na drugi strani. 




Peka pita kruha mora biti zelo hitra in na visoki temperaturi, v nasprotnem primeru dobimo trdo palačinko. Če pečemo kvašen pita kruh, se temu problemu izognemo.


Pečene polpetke damo na kuhinjski papir, da popije odvečno maščobo in jih še tople serviramo na pita kruhu, prelite z jogurtovo omako in dodano svežo zeleno solatko (pita kruh lahko zavijemo tudi v kornet). 

Slastno poletno kosilo je nared.

1 komentar: